2013-02-11

Mitt eget lilla kraftverk


 De tre första solpanelerna är uppburna på taket...
 Snön är bortsopad (så gott det nu gick), dax att sätta igång...
Tre paneler har kommit på plats, sen körde jag och hämtade de andra två...
 Nu är alla fem uppsatta, det hann bli mörkt innan jag blev färdig...
Mörkret är lite bra, för då kunde jag koppla in solpanelerna och två av batterierna utan risk för obehagliga stötar. Ännu så länge har jag 285 Ah batterikapacitet (det ena är kopplat till timern). Kapaciteten räcker på vintern så länge jag inte bor där, så småningom är planen att ha ca 2000 Ah. De utgående sladdarna återstår att koppla... bl a för att driva timern så jag kan få det 3e batteriet på plats . Sladdhärvorna ska också fästas upp och snyggas till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar