2020-05-31

Spannmålsprojektet


Nu håller rågen på att växa mig över huvudet, inga stråförkortningsmedel här inte.



Dock kommer den inte att växa om mig eftersom den redan gått i ax.



Även vetet är på gång om än betydligt kortare. Visst är det vackert med sädesax!


Med nakenhavren står det betydligt sämre till. Där säden såtts finns bara fåror! :-/ Jag hade sett detta hända där jag sått i lite höstsäd. Trodde det var fåglar så jag lade fiberduk över sådden för att avvärja angreppet. Men det visade sig att det var sork, som troligen trivts utmärkt med att kunna äta i lugn och ro där under fiberduken. Det blir ingen havre i år. Nåja man kan ju inte lyckas alltid, men bättre lycka nästa år.

4 kommentarer:

  1. Om man tittar förbi Drögsperyd i Sommar, när man är på Cykelsemester, bjuder du på en kopp Kaffe och en liten bit Kaka då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ska jag väl kunna åstadkomma något i alla fall Niklas =) Välkommen, hojta gärna innan, du hittar nog mitt telenr någonstans om du är lite kreativ =)

      Radera
  2. Ringde SÄPO och fick tag på din adress så FÖRHOPPNINGSVIS
    skall jag titta förbi på Lördag ;)

    Var faktiskt bara 6 km från ditt hus förra sommaren då jag genomförde "Skånebravaden" och en av dem punkterna man skulle besöka för att bli godkänd låg 6.24 km söder om ditt hus .

    Världen är liten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, gör så, jag är hemma om jag inte är ute på något ärende, men då lär jag komma åter inom en timme.

      Radera