2017-05-27

Fiberduk med förhinder


Ibland strular saker och ting....

Jag kollade på nätet efter fiberduk innan jag började bygga min odlingstunnel, beställde en duk som var 4 X 15 m. Ett par dagar senare fick jag en fiberduk, med måtten 3,2 X 18,8 m (!). Jag klagade och efter ett par dagar fick jag besked "Beklagar, vi skickar en ny". Ytterligare någon dag senare kom det ännu en fiberduk med måtten 3,2 X 18,8 (!!)

Ofta hade jag gett upp där och antagit att det inte var meningen... men projektet hade kommit för långt, och dessutom kunde jag inte komma på något bättre.


Jag kontaktade grosisten och fick reda på att "min" fiberduk fanns i sortimentet, fick även några tips om vilka i närheten som kunde ha den. Jag ringde två samtal och fick snart napp. Frågade sårskillt om det fanns mer än en förpackning så att det inte skulle vara slut till jag kom, jodå de hade t o m på rulle i metervara...

Således tog jag en rejäl omväg från jobbet... bara för att finna en tom hylla i butiken... så småningom fick jag hjälp att hitta metervaran... Som visade sig vara en brun fiberduk (!!!)


Då gav jag upp och gick till en av de stora kedjorna och köpte 3 stycken fiberdukar med ungefär rätt bredd, fast bara 6 m långa. Morgonen ägnades åt att sitta vid symaskinen och sy ihop dem... Så nu är kåltunneln färdig!

Skam den som ger sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar