2017-05-14

Dax att lyfta på täckelsen


Idag är det en månad sedan som jag inte kunde hålla mig längre utan gav mig ut att så och täcka med fiberduk. Sedan dess har frostnätterna avlöst varandra och i tisdags var det vårens sista frostnatt - har jag bestämt (hoppas inte SMHI har andra tankar om detta).

Så här såg det iaf ut i min salladsbänk.... Samtliga plantor hade kommit upp och en bra bit på väg....



I köksträdgården, hade dill, purjo och spenat kommit upp, visserligen finns någon mista  i raden, men på det hela taget...
Värre är det med den isberg som jag förkultiverat några plantor av, den var totalt borta.



Midsommarpotatisen däremot växer och frodas... snart dax för kupning...


I växthuset växer tomaterna så det knakar... någon natt var det nära 0º men det klarade sig och nu har de första blommorna visat sig.

Jag hann inte med att titta hur det gått med den kål som jag sått, men jag anar att det inte bara är ogräs som skymtar grönt under fiberduken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar