2019-09-08

Rätt inställning


I en kasse står typ 300 blomsterlökar som väntar på att sättas ner i gräsmattan.... men det har inte blivit gjort,



Den sista resten av vinterns ved (och lite senare tillkommna pinnar) har inte kapats och kluvets. Potatisen har inte tagits upp.



Jag har inte heller hunnit jobba så mycket på täckodlingen som jag tänkt mig.... men jag har ju gjort lite...



Två liljor som ska flyttas innan lökarna kommer i jorden har faktiskt blivit flyttade på en veckas tid, (nu är det bara en kvar).

Jag har hunnit fixa tidrapport och fakturering, försökt att ta mig in på körens hemsida (som jag tappat bort inloggningen till, dock utan att lyckas ännu). Jag har skördat, förvällt och fruset in bönor och mangold,

Det finns alltid massor av saker som väntar på att göras, fler än vad som hinns med (men det kommer en helg om en vecka igen). När jag ibland fastnar med fokus på allt som inte blir gjort blir jag lätt stressad. men som sagt det kommer ju fler dagar, och det som hinns med hinns med. Om man sysslar med odling och/eller har ett hus så blir man aldrig färdig, så om jag fastnar i det så är det inte bra för blodtryck mm.

I stället försöker jag fokusera på allt som blir gjort. Varje kväll skriver jag ner vad jag gjort. Dels så kan jag ha nytta av de anteckningarna kommande år. Men framför allt gör det att jag kan somna nöjd och utan stress. Så bra jag är!

2 kommentarer: