2012-11-04

Das Pruttotyp är färdig



 Nu är mitt utedass i princip färdigt, Det har kommit en smal trappa och en plattform upp till dörren, den är verkligen smal men det är nödvändigt eftersom jag vill kunna köra med en rullebör mellan husen.

 Inne i dasset har det blivit ett lock för att minska lukt och flugor.
 Idag provade jag för första gången att pinka på dasset.
Nu återstår bara inredning: Den här fina tavlan kom från Frida i Reykjavik i veckan, den ska hitta sin plats på dasset så småningom. Det kommer bli en hylla där jag vill ha en emaljerad kanna och ett handfat typ dessa:
Så nu vet ni som funderar på vad jag ska få i julklapp vad ni kan ge mig ;) På samma hylla tänkte jag mig tvål och våtservetter också.

En sådan här hink för strömaterial till fekalierna vore ju inte heller fel. Det ska bli en pappershållare och plats för ljus och rökelse också och när dasset är "inkört" så blir det kork på sitsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar