2012-11-18

Ljus i mitt hus

Sedan Vi återställde klockan till vintertid har det bara blivit ett fåtal timmar i Trollstorp på helgerna, vardagskvällarna är alltför mörka för att jag ska kunna göra något mer än lite med min pannlampa.
Men nu har jag hittat lösningen på det problemet, med hjälp av en 12-volts arbetsbelysning för båtar och en starthjälp med cigaretturtag så kan jag ha skapligt ljus i en 3-4 timmar, sedan är det bara att ta hem starthjälpen och ladda den över natten.
 
Idag har jag grävt ut resten av grunden under det fuktskadade golvet, bara några större stenar som jag ska försöka att slå sönder med slägga återstår.
Massorna kommer väl till pass till rampen utanför dörren (som nu är färdig)...
 
...och i gången mellan husen så att jag slipper klafsa fram i gyttja till dasset.
I går var jag och Älsklingen runt på loppmarknader och second hand och fyndade dass-inredning.
Ett träkärl med lock får hysa strömaterialet och en porslinskopp får fungera som skopa.
 
En keramikkanna inhandlades till tvättvattnet, också hoppas jag hitta en keramikskål (djupt fat) till handfat.
I fönstret har det också kommit ljus.
På Biltema köpte jag en plasttratt som får tjänstgöra som slask för tvättvattnet...


En trädgårdsslang ska anslutas och leda ut tvättvattnet från dasset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar