2020-02-22

Det finns så mycket pryttlar...


Det finns så mycket pryttlar att köpa både på nätet och i växtbutiker.... odlingstråg, odlingsbrickor, bevattningsmattor.... etc, etc. Och visst är en del saker bra att ha och svåra att fixa på annat sätt... som t ex den däringa värmeplattan som jag köpte. Men framförallt är de flesta grejorna onödigt dyra.

Eftersom jag hade vägarna förbi Älmhult härom veckan, så tog jag en sväng inom ett stort varuhus därstädes... Bingo! Jag hittade dessa båda brickor för en tjuga stycket... i specialbutiker kostar hälften så stora brickor minst dubbelt så mycket.

Visserligen fick jag ta fram fogsvansen och kapa till dem lite för att de skulle få plats i fönstret, men det var en ringa arbetsinsats för något funktionellt, och varför betala mer än man måste!

Nu sitter jag här och tittar på medan plantorna växer... och grunnar på hur jag ska få till en billig självbevattning för de veckor då jag jobbar långt iväg. Tror jag hittat en lösning för ytterligare 22 kr/ bricka. =)  .....Återkommer om detta när det är klart...


2 kommentarer:

  1. Hehe, och det är ju just det där som är det s.k. "ikea-tänket" ...ett öppet sinne, ja, verkligen som små barn har och gör: att precis vad som helst kan bli till vad som helst! En pall eller stol, tellesempel (som äldsta barnbarnet sa när hon var liten) så kan en vanlig stol eller pall bli till en bil, ett tåg, en liten butik, koja eller precis vad som helst. Du är ju sååå barnslig, goa Människa <3

    SvaraRadera