2020-04-19

Lite här och lite där


Ännu en vecka och en helg har passerat. Sällan hinner jag så mycket som jag vill. Men jag har iaf intensifierat grispreventionen, med ytterligare 2 trådar i stängslet. Jag har också klippt gräset, men avkastningen i form av täckmaterial är ännu inte så stor som jag önskar.


I köksträdgården har jag luckrat och ogräsrensat rotsaks, bladgrönsaks och baljväxtskiftena, återstår kålskiftet och halva spannmålsskiftena. Nu kan jag så någon rad av varjehanda nu och då när tiden och orken räcker till. Ibland rotsakerna har jag redan satt alla lökar och jordärtskockorna, visst hade jag kunnat så t ex palsternackor och dill också men det blir när det blir. Erfarenheten säger mig att det blir grödor ändå av det mesta även om det kommer lite sent i jorden ibland, och bråttom att få skörd har jag egentligen inte, även om det alltid är trevligt med primörer. Dessutom så lär det fortfarande komma någon nattfrost, och då är det bara bra om inget kommit upp för långt så jag behöver hålla på att mackla med fiberduk för att skydda växterna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar