2017-01-31

Ordning och reda


Så här såg det ut i uthuset när jag flytade in, en stor hög med bråte i en enda röra. Bland det första jag gjorde var att få ordning i oredan så jag kunde få lite "space" att ordna smart förvaring på. Jag måste ju ha någon stans att göra av med alla mina grejor. Här har redan kommit upp en hylla i vänsterkanten på bilden.




En enda vägg var ledig där jag kunde hänga upp en del av mina redskap.




Under kartonger och spillvirke fanns det en massa småved och lite större ved. En del var rester från det toffelmakeri som fanns här på 70-talet, bl a en mängd läster och mer eller mindre kasserade toffelbottnar.




I stalldelen lagrade jag in veden där det en gång funnits ett hönshus. Det är den veden jag värmer huset med nu. Förhoppningsvis räcker den vintern ut. Och samtidigt som veden tar slut, frigörs mera ytor, och mera ordning skapas. Enda nackdelen är att det är smutsig ved, så det kommer in en massa skräp i huset.




Nu finns det "space".




Plats för fler hyllor med andra ord...




...och kanske viktigast av allt, plats för en arbetsbänk och en verktygstavla, där varje verktyg går att hitta. Det korta spillvirket har hamnat sorterat på hyllor högt uppe. Till vänster finns en hylla för skruvar och spik etc. Det skapande Livet blir mycket enklare med lite ordning och reda....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar