2017-04-10

Trädgårdsarbete på högsta nivå


Så här såg mitt trädgårdsbord ut förra sommaren. Dagen efter att jag torkat det var det fullt med små svarta prickar. Och regnade det någon dag såg det ut som man spillt kaffe över hela bordet.


Orsaken stod att finna i de ekgrenar som hängde ut över bordet högt upp. Där fanns mängder med små larver som åt hål på bladen och släppte sin skit på mitt bord. Inte särskillt kul.


Efter att ha pratat med grannen vars grenar det är, så tog jag mig igår verket an. Tur jag har tillgång till redskap, för grenarna satt mellan 10 och 16 meter upp.


Men med rätt utrustning är allt möjligt....


Det blev en rejäl hög med ris....

....och nu finns det inget som skymmer den blå himmeln över uteplatsen... ja frånsett lite moln då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar