2017-07-01

Koppartejpen funkar

Idag är en slappedag. Ute regnar det, det har kommit 27mm hittills sedan igårkväll. Välbehövligt! 


Bevattningsdammen som sedan midsommar blivit betydligt större och delvis djupare...


...är nu välfylld! 

Visst finns det saker som jag kan göra både ute och inne fast det regnar, men idag är helt enkelt en slappedag.

Trotts allt gick jag ut en sväng och fick då tillfälle att se koppartejpens effektivitet. Många har undrat om den funkar, och jag har nog varit av den uppfattningen att det gör den, ibland har jag sett sniglar och snäckor på väg ner från tejpen. Men trotts allt så plockar jag några sniglar i köksträdgården varje morgon, inte många och mest små grå saker, men även en och annan mördarsnigel. Eftersom landet till 6/7 är nygrävt så har jag antagit att sniglarna har funnits i jorden. men riktigt säker har jag ju inte varit. Men här är videobeviset för att tejpen funkar:



Först såg det faktiskt ut som den skulle lyckas ta sig över, men så har den passerat någon sorts gräns och flyr som om den hade bränt sig.

Koppartep vs. mördarsnigel 1-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar