2017-10-07

4 kilo rödkål


Jag trodde att jag skulle snickra lådor för rotsaker och ta upp dessa i dag....

Men när jag tog bort fiberduken från min kåltunnel (som jag inte kunnat ta mig in i på ett par veckor p g a växtligheten) så visade det sig att det fanns andra trängande behov. Rödkålen började bli förvuxen... bara till att rusa iväg och köpa nejlikor och vinäger och rädda vad som räddas kan. Tur jag inte hunnit göra äpplekakor på alla äpplena.

Det blev 4 kilo rödkål som nu står och puttrar på spisen... nu ska jag bara jaga ifatt en gås också så är mårtensfirandet räddat. :-)

Får se vad jag har gjort mer denna helgen imorgon kväll. Alltid lika spännande, men inte alltid vad jag trodde. Som tur är så verkar kylan vara över för denna gången så rotsakerna klarar sig ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar