2012-09-20

Das bygge som tysken säger =)


Mellan huset och uthuset finns en smal gång, igår sågade jag bort et par små träd som växte där. Där bakom ska jag bygga mitt utedass, som ska tjänstgöra som prototyp till de dass som ska finnas inne i husets båda lägenheter. Lite vinbärsbuskar, vildhallon och nässlor fick lämna plats. därunder visade sig vara en massa skräp, glasflaskor, rostigt skrot och annat, men också en "goer" lättgrävd jord.


Nu är plintarna på plats och dassbygget kan börja när tid finns.


Inne i huset kom motorsågen fram och jag sågade upp golvet runt fuktskadan, nu blir det enkelt att riva golvet så jag kan se vad som behöver göras och åtgärda det.

Jag
har uppdaterat huvudet på bloggen så att det är mitt hus som syns där. Tack Tobias för den fina "skylten" som du gjorde åt mig. =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar