2012-09-17

Trollstorp


Äntligen händer det saker i Trollstorp! Trollstorp är det vackra och passande namn som min Älskade Vän Carina Zetterström har gett mitt hus i skogen.

Under helgen har jag och min Älskade tillbringat en del tid med att röja ur huset, ytterligare skräp kördes till återvinningen, skräp eldades, brädor och möbler bars upp på loftet och ut i uthuset och golven sopades. Nu är undervåningen i princip ren och jag kan börja förbereda för att göra det möjligt att ha den fest som jag planerar till våren i huset.

Då sängarna var utburna så visade det sig att det fanns en fuktskada i golvet på den beboeliga delen av huset, av allt att dömma så kommer fukten underifrån, så det blir till att riva upp golv, gräva ur, dränera och göra ett provisoriskt golv tills den andra delen av huset står färdigt. No big deal, men lite tråkigt så klart.

Jag mätte ett helt fönster i den ofärdiga delen och det verkar kunna passa i ett förspikat fönster i den beboeliga delen, funkar det så har jag enkelt mer ljus i min provisoriska bostad.

I slutet av förra veckan inhandlades material till ett utedass som jag ska bygga blsnd det första jag gör, det blir en prototyp till de inomhusdass med urinseparation som ska byggas inne i huset sedan.

Här några bilder från helgen:
Så fint det blev när det blev rensopat. Detta trasiga förspikade fönster ska bytas mot ett annat fönster i den ofärdiga delen.
I taket syns resterna av gammal tapet/takpapp. Där ska det isoleras och sättas upp tretexplattor, inte det vackraste taket men med isoleringen blir det mindre volym att värma upp, och tretexplattorna står i huset, det enda vettiga jag kan göra med dem är att göra innertak.
Mys- och frukt-paus i passagerarsätet på Älsklingens bil
Den ofärdiga delen sopas
Här syns det sopade golvet utan isolering och golvplank, vid sidan står några av alla dörrar som finns i huset samt en del av tretex-plattorna.
Fuktskadan :-/
Mycket skräp eldades
Älsklingen vid elden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar