2012-08-31

Allt kommer min väg


På bilden syns norrsidan av uthuset, på dess södertak ska jag ha mina solpaneler. Men som ni ser så finns det några stora bokar i söder som skuggar. Bland det första som jag planerat att göra var att gå till grannen som äger bokarna och fråga om jag fick köpa dessa bokar alt. fälla dem åt honom.

Direkt efter att köpet var slutfört igår åkte jag dit för att njuta en stund av min dröm, jag fixade lite med dörrarna och satte i lås för att slippa använda kofot varje gång jag ska gå ut och in. sedan gick jag runt och tittade och planerade.

Då knackade det på dörren. Det var grannen som hälsade mig välkommen till Bönhult, han hade sett att där var någon och ringt till säljaren och undrat. Känns tryggt med grannar med vakande ögon i en trakt där tomma hus sällan får stå ifred. Tevlig var han också. Jag frågade honom om bokarna och vad han ska ha för dem. Hans svar var "Ta du dom" Jag frågade åter om hur mycket han ville ha för veden, och han tyckte att det ordnar vi sedan. Sen frågade han mig om hamling av en lind. Detta ser ut at kunna arta sig till en bytesekonomi, Jag kan få ved medan han får ta del av mina skogliga kunskaper och förmågor.

Jag har ljus i mitt hus, och ved att värma det med!


Är det rätt går det lätt!

För övrigt så planerar jag för första lasset gamla möbler och skräp till återvinningscentralen i början av nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar