2012-08-21

Lycka =D

Mitt liv är inne i ett Underbart flöde just nu. Det är mycket som jag är Lycklig över.

Jag känner lycka för att jag köpt en fastighet utan att belåna den. Där jag i princip skulle kunna flytta in idag om jag inte hade några andra kostnader. =))

Jag känner lycka för att jag är i kontakt med Kärleken i mig, och för att det finns Någon som jag längtar ofta och mycket att dela denna Kärlek med. ♥

Jag känner lycka för att jag har Underbara Älskade Vänner i mitt Liv. ♥

Jag känner Lycka för att jag är i ett kreativt flöde där mina tankar tänker fantastiska saker av sig själv. Bara för mig att välja om jag ska förverkliga dem eller inte. ♥

Eller om det är precis tvärtom, att jag upplever detta för att jag känner Lycka!

Nåväl...

Idag är köpekontraktet skrivet och den 30e har jag tillträde till mitt hus, känns helt magiskt, Under en tid har jag innerst inne Vetat att jag skulle få köpa fastigheten bara så där som när man knäpper med fingrarna, så fort jag bara var redo att knäppa med fingrarna. Och så blev det.

Det känns Fantastiskt att äga en fastighet utan att ha belånat den, hur många kan stoltsera med det, och då en fastighet som jag dessutom skulle kunna flytta in och bosätta mig i redan idag om jag inte hade några andra kostnader eller förpliktelser.

Nu kan jag börja förverkliga min dröm på allvar bit för bit, så mycket som jag har råd med. Planen är att jag ska flytta dit vid flygarhelgen nästa år då Grabben går ut gymnasiet.

Nu blir det till att prioritera och låta drömmen växa vidare steg för steg, kanske blir det ganska långsamt till en början då jag inte har så mycket resurser över sedan jag köpt huset, men något lite ska jag nog kunna förverkliga varje månad, och sedan får saker mogna i den takt som det är meningen. Oavsett vad så blir det första jag ska göra att fixa en dörr, som det är nu är det kofot som är nyckeln och spik som är låset =))

Sen följer i någon okänd ordning, brunnen, spisen, ett dass, isolering i innertaket på den halvan som är "beboelig" idag, vägg som delar av den beboeliga halvan. Därefter är det i princip möjligt att flytta in, därmed får jag också på ett eller annat vis loss de resurser som mitt nuvarande boende kräver, och jag kan börja skapa i snabbare takt.

Planen just nu är att grabben tillsammans med ett par kompisar hyr mitt nuvarande boende. Vilket nog hade varit en perfekt lösning för alla parter. Men det kan hända mycket innan dess.

1 kommentar: