2012-12-31

Musmat

 Nu när jag börjat inreda i mitt hus och ta dit mer och mer saker vill jag inte ha möss i mitt hus, men flyttar man ut i skogen i ett enkelt hus är det ju inte självklart att jag har större rättighet att vara där än mössen. Jag menar de var ju där innan mig. Faktum kvarstår dock, jag vill inte ha möss i mitt hus! För att ge dem justa förhållanden så har jag idag haft ett snack med mössen och talat om mina vilkor. Jag la ut lite mat till dem längst bort på tomten också berättade jag för dem var de skulle kunna finna maten och lovade dem mer mat om de höll sig ute... men om de kommer in i mitt hus så svarar jag inte för följderna, då kommer jag att göra allt för att få bort dem.

Det hela låter kanske knäppt för en del men för mig känns det viktigt att ge dem en ärlig chans och justa vilkor. Och att de inte skulle förstå vad jag säger köper jag inte , jag har tidigare gjort så med myggor med gott resultat.

Ett par timmar pyssel blev det också idag, lådorna till min sockelförvaring är nu färdiga och jag har börjat sätta dit sockeln. Tanken är att det ska bli en köksbänk under fönstret och ett kallt skafferi/kylskåp i hörnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar