2012-12-29

Inredning

 Igår var det en mus i fällan inne i rummet, uppenbarligen hade den kommit in genom springan intill dörren. Jag vill inte ha mus i min bäddsoffa, i alla fall inte den sorten ;) så nu var det dax att sätta ditdet saknade fodret runt dörren...
 Exakt som det andra fodret gick ju inte att få tag på så enkelt men jag hittade ett som var ganska ok...
 Under dagen har jag gjort stommen till smart förvaring för kompact living, i form av lådor i socklarna till köksskåpen. Botten ska jag göra av tunn spånplatta och sedan blir det skenor som lådorna sitter i. Ganska diskret blir det också, där kan jag ha saker som jag inte vill ska synas alltför mycket...
Jag fick tips om att inte måla skorstensröret svart eftersom det minskar värmestrålningen och jag ämnar att använda det som element. Plåten vid genomföringen däremot har jag målat svart, ganska passande med tanke på mitt företagsnamn "Svarta Tavlan". Plåten på utsidan har jag målat grå för att macha fasaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar