2012-12-13

Dörrarna injusterade

En liten sväng till Trollstorp blev det i den stränga vinterkylan idag, jag hann i alla fall justera in dörrarna så nu går de att stänga och karmen sitter fast.
Jag var in om Morfars kammare för att få delar till min spis, men det är ett kapitel för sig, innehavaren tycks hela tiden behöva pushas för att komma någon vart med kundernas önskemål. Idag var det 3e besöket och fortfarande har han inte fått fram de grejor som jag behöver, dock verkar en ljusning vara på gång, för han har lovat att fixa till en något trasig del och leta upp övrigt som jag behöver tills imorgon... vi får väl se hur det går.

Mannen ifråga älskar att prata med kunderna och ett besök varar minst en halvtimme - tre kvart, måhända är det därför varje sådant besök lämnar kunden tomhänt, trots allt finns det inte så många att vända sig till så så länge kunden inte ger upp ger ju oförättat värv honom en pratstund.

Imorgon hoppas jag hinna få dit väggarna över dörrarna så att det börjar bli meningsfullt att värma upp rummet, sen ska spisen på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar