2013-01-27

Bonar om

 Det blev lite gjort i Trollstorp igår, först satte jag fyr i spisen så det skulle bli varmt nog för att fernissa listen på köksbänken ännu en gång, under tiden som värmen steg så gjorde jag färdigt det som varit ett hål i innertaket...
 Tretexplattor sattes upp på de väggar där det bara var ytterväggen, mycket för att göra det lite mer ombonat inför en planerad fest, men också för att använda plattorna till något...
 Som det mesta är det ett provisorium som kommer att tas bort då jag börjar med det riktiga bygget frampå våren. En bit av väggen återstår att klä...
Jag satte plast för ett trasigt fönster så att inte regn och snö ska komma in nu när jag börjar fixa till det i "den stora salen" kanske hittar jag ett helt fönster som passar senare, annars får det vara så tills vidare, fönstret kommer ändå inte att sitta där när det blir färdigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar