2013-01-05

Rapport från Trollstorp

Igårkväll bjöd jag Älsklingen på middag i Trollstorp, och sedan sov vi över. Älsklingen som är lite frusen av sig fick gå upp och lägga i spisen under natten men jag har tyckt det varit varmt och gott.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och skickar den första rapporten med mobilt bredband direkt från Trollstorp. Det går hyfsat snabbt.

Snart är det dax att laga frukostgröten och sedan ska vi använda förmiddagen till att fortsätta på alla projekten som är på gång, innan Älsklingen åker iväg för att jobba, och jag blir ensam kvar med byggena. Mat har jag så jag klarar mig en bit in på morgondagen om jag väljer att sova här även i natt.

Ute är det alldeles tyst och stilla, strax under 0 grader, men här inne är det över 20 grader och man hör suset från elden i spisen.

Underbart!

1 kommentar: