2013-01-21

Fixin' a hole

 I den delen av huset där jag ska börja att bygga mitt permanenta boende finns det av någon anledning ett stort hål i taket/golvet mellan över- och under-våningen, en bit av en av takbjälkarna har tagits bort. Eftersom huset en gång har utgjort lager till det närliggande sågverket kan man gissa att det är för att kunna få upp bräder på loftet som man gjort hålet...

Hur som helst så ska jag inte ha något hål just där, så jag letade fram en lämplig bjälke och började såga till den, här kom motorsågen väl till pass...
 Likaså urtagen i de båda bjälkarna gjordes enkelt med motorsåg...
 Nu är bjälken på plats, något mindre dimension men den räcker till, golvet där uppe ska ju trots allt reglas om och isoleras...
Så här ser infästningen ut uppifrån. Nu är det bara att lägga nya golvbräder...

För övrigt så har jag fernissat köksbänken en 3e gång idag. bara en gång till sen är den klar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar