2013-01-27

Lite av varje

 Ser ni något som har förändrats på bilden ovan? Just det, jag har satt i hela fönster i bostadsrummet...
 När jag köpte huset såg det ut så här, fönstret var förspikat...
 På insidan såg man att det var trasigt, och kalla dagar drog det in rejält med kalluft. Jag gick ut och letade bland alla fönster i uthuset och fann snart ett par som passade, lite justering krävdes förståss, ett par gångjärn fick flyttas och det ena fönstret fick jag slipa både på bågen och karmen för att få igen, ett gångjärnsverktyg ska införskaffas för ytterligare justering, sédan går de nog både att öppna och stänga utan problem...
Mycket mer ljus blev det i a f i rummet, och säkert kommer det att vara lättare att få rummet varmt.
 Under tiden som jag fixade med fönstret så fortsatte Beatrice som var med några timmar att sätta råspont i taket. Visst blir det snyggt!...
 Ute i det stora rummet började jag att göra ett provisoriskt golv...
 Resten av de nakna väggarna täcktes med tretex....
Nu är de provisoriska väggarna klara.

Förutom detta så har jag fernissat listen på köksbänken ännu en gång, nu återstår bara en gång sedan kan jag börja nåta.

1 kommentar:

  1. verkar vara ett stort projekt du håller på med duktig verkar du vara så du klarar säkert det,men lycka till annars får du ringa "Arge snickaren "
    Ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera