2019-08-08

A room with a wiev

Med risk att vara tjatig.... Men jag måste bara visa hur dasset blev när det är färdigt.


Med dörren öppen kan jag se hur grönsakerna växer... 



Nyputsade fönster, lockbrädor och gardin. Som sig bör så har jag röjt vägen till dasset också.



På laven finns en tunn korkskiva så jag sitter mjukt, samt hyfsat varmt på vintern. Och en träburk från någon loppis med toaströ.



Enkel pappershållare av ett gammalt avbrutet kvastskaft.



Usikten genom fönstret med fördragna gardiner av ett uttjänt lakan.



Das Ko, som jag fick av Friða till mitt förra dass har också kommit på plats.



Och på baksidan sitter luckorna där de ska.

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut, nästan så man blir glad om man blir nödig och behöver gå dit.
    När jag var liten så hade vi utedass, modell större, det fanns tre hål, två hål för vuxna och ett lite mindre för barn. Tur att barn fick ett eget hål för risken fanns ju att ett litet barn kunde slinka ner i hålet av misstag när de satt på de vuxnas plats. Det var dessutom långt ner till botten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin. Tycker själv att det blev skitbra :-)

      Tandemdass hade ju varit fint, men dels var det praktiskt svårlöst och dels finns inte behovet.

      Radera