2017-12-17

Lyssna på kroppen


När man lever det livet som jag har valt att leva, där jag försöker att så långt det är möjligt fixa allt själv, då finns det alltid saker som väntar, grejor som man vill göra. Jag har, om man säger så, inga bekymmer med att få tiden att gå...

Men ibland måste jag bara ta det lugn och göra nästan ingenting. Jag tror att det är en förutsättning för att det ska fungera i det långa loppet, även om jag brinner för detta, att lyssna på kroppen när den säger nej.

Således har jag denna helgen bara gjort, det jag behöver. Visst jag har bakat bröd, lagat mat och tagit in ved, men det är sådant jag alltid gör, och inget som har varit "tungt". Därutöver hade jag några små måsten inför den kommande julhelgen. Men utöver det har jag bara gjort "ingenting" och sådant som jag bara kände för och längtade efter. Normalt sett hade de där vanliga sysslorna tagit typ halva helgen och sedan hade jag hugit ved, lagat den läckande varmvattenberedaren, byggt på vedskjulet, byggt en koklåda, grävt i trädgårdslandet, eller något annat sådant....

Men nej. Inte denna helgen...

Så skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar