2018-03-18

Bra att ha...


För en tid sedan, vid ett besök hos smeden, höll han på att städa ur ett utrymme där det odlats champinjoner. Där stod ett släp fyllt med sådant som skulle köras till tippen. Bland sakerna fanns 25-30 små plastbackar, vilka jag genast lade rabarber på.

Ett av mina livsmoton är ju "Det finns inget skräp, det finns bara grejor som kan användas till något annat" 

[-Mulle Meck]. Jag tänkte att de kunde vara bra till mycket.

Första användningen blev till att förgro de potatis som började behöva komma fram i ljuset. Visserligen är vi åter inne i an period av många minusgrader på natten och bistra vintervindar. Våren och potatissättningen kan kännas avlägsen, men bofinken sjunger om att våren är på gång.

Senare under året tänker jag att de kommer att komma väl till pass t ex när jag ska torka lök och lagra in grödor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar