2018-03-29

Never ending story


Jag vet inte hur andra har det, men för mig är det så att det hela tiden blir högar med olika saker överallt i huset. Förmodligen kommer det alltid att vara så i större eller mindre utsträckning.

Men det finns en bot som åtminstone kan mildra problemet lite, och det är smart förvaring på rätt plats. Jag får aldrig nog med förvaringsutrymmen och jag älskar att bygga hyllor på varje outnyttjad m².

Bredvid elspisen har jag en sådan yta som egentligen är ämnad att vara arbetsyta, men som alltid är belamrad med kryddburkar, rengöringsmedel, plåtburkar till metallåtervinningen, senaste projektets verktyg... etc. etc.

Kryddburkarna och rengöringsmedlen har förvisso haft sin plats där, sedan jag flyttade in, men det var ändå skillnad då, när kryddburkarna bestod av en saltburk en burk svartpeppar och möjligen en burk timjan.... men efter hand som jag boat in mig har ju kryddsträngarna på min matlagningslyra blivit allt fler... och det där med arbetsyta är en sedan länge flydd tid.

Men jag hittade en 9 cm djup yta på väggen ovanför "arbetsytan", sagt och gjort...

Om man väggarna vill fylla
så kan man bygga en kryddhylla.

TaDaa ♫♪♪♪♫♫

Som sagt: Var sak på sin plats så blir det åtminstone lättare att minska högarnas revir. 

1 kommentar:

  1. För att inte tala om att hitta rätt sak i rätt tid.

    SvaraRadera