2012-07-24

Är det Rätt går det Lätt!

Det var på den här platsen som jag för knappt två månader, sa till min kollega "Här vill jag bo!" Jag tänkte då inte främst på huset utan på den Stillhet, Frid, Skönhet och fantastiskt Välkomnande energi som jag kände där.

Sedan växte tanken sig starkare, om att leva i enkelhet: "Vad jag behöver", "Jag vill kliva av"

Jag började leta efter tomter och hus, köpte solceller, jag såg många ställen där jag skulle kunna bo, men hela tiden fanns detta huset med i mina tankar. Så idag hade jag tagit reda på vem som ägde grannfastigheten (också ett intressant objekt) och hans telenr. jag tänkte köra dit och titta på väg hem från jobbet, och slå en signal. Direkt när jag kom till jobbet undrade min kollega om det inte fanns mer jobb i närheten av dessa tomterna. Det fanns det och efter en stund så bestämde vi oss för att köra dit och titta och sedan jobba i trakten. Väl där så tittar vi runt, först på det ena huset och sedan på det andra... då visar det sig att ägaren (vars namn och nr jag snokat reda på) var där, och han "råkade" också äga den andra fastigheten, och ja han skulle kanske kunna sälja den...fast tyckte det verkade besvärligt med pappersarbetet och kanske framför allt att tömma huset... men som sagt han verkade inte alls omöjlig. =))

Jag hade för några veckor sedan skickat en förfrågan om ett litet lån till min bank, men inte hört av dem ännu. Nu ringde jag och ja de hade ju semester och var lågt bemannade, men hon konstaterade att jag nog skulle höra av dem om ca en vecka. Oki, Tålamod! denna fantastiska, men svåra storhet.

Men tänka sig, ett par timmar senare ringde en lånehandläggare och hörde sig för om min inkomst och mina planer osv. och om ett par dagar skulle det komma ett låneerbjudande! =))

Är det Rätt så går det Lätt!

Det är ju här jag velat bo hela tiden, men jag har av olika skäl inte varit redo förrän nu. Men nu är jag det! Och dagens flyt gör mig bara ändå mer säker på att DET HÄR HUSET SKA BLI MITT! Det är bara en tidsfråga. =))


1 kommentar: