2012-07-12

Tålamod

Även publicerad på Heartflow

Ska jag äntligen lära mig att inte leva över mina tillgångar?

Jag är ledsen idag. Det är lika svårt för mig att  vänta då jag brinner för något som att skuldsätta mig.

Jag vill ha min tomt i skogen nu!
Jag vill köpa fler solceller, vindkraftverk och brädor nu!
Jag vill börja bygga min dröm nu!

Alltid när jag velat något, när jag haft en passion, har jag om det behövts lånat pengar för att genomföra det genast, men kan jag låna till drömmen om att inte leva över mina tillgångar?

 
Då får jag möta mig själv, det finns en sorg i detta att behöva vänta, i att vara där jag är utan att flyga iväg. Nu får jag möta den.

Spännande!

Nu får jag lära mig att sträva målmedvetet mot något, utan att springa i förväg.

Mod att tåla vad jag möter....

Men Livet visade mig idag att jag helt enkelt ska låta livet leda mig, var sak kommer när det är dax. Jag hade hittat en lämplig tomt på blocket, men en massa tankar och rädslor bromsade mitt nästa steg... då blev det plötsligt aktuellt att jobba 1½ mil därifrån imorgon. OK då är det väl meningen att jag ska titta på tomten och låna pengar om den är rätt, tänkte jag. En timme senare blev det ändrade planer, det blir inte jobb nära tomten, åtminstone inte imorgon, men detta öppnade mig för att låna till tomten.

Nu har jag skickat en låneansökan till JAK-banken (en räntefri bank där jag sparar lika mycket som jag betalar tillbaka på lånet) så när tomten dyker upp är jag redo =))

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar