2012-07-28

Vi behöver så lite


Jag provade Jennis och Tobias Underbara utedusch under linden igår.

Rejält ofräsch efter en svettig dag på jobbet och lång bilfärd.

Duschen fylldes med 6-7 liter kroppstempererat vatten och hängdes upp under linden. Jag blötte ner mig med en skvätt, sen tvålade jag in mig. Var lite tveksam till om det skulle räcka när jag började skölja ur mitt ganska stora hår, det tycktes först inte vara möjligt. Men det räckte till att skölja av både hår och kropp, och det blev någon liter över!

Så lite vi behöver!


Jag vet inte hur min dusch i mitt hus kommer att se ut, troligen blir det en duschkabin där jag har någon form av lättfylld vattencistern ovanför, kanske denna varianten. Att värma 6-7 liter vatten på vedspisen tar inte lång tid. Med denna "duschpåse" kan jag ju dessutom välja, inomhus på vintern och utomhus på sommaren om jag vill. Sommartid kan jag dessutom billigt och enkelt ha rinnande varmvatten från solfångare på taket om jag vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar