2012-07-26

Ufo

Just nu brinner jag, det mesta som finns i mina tankar är mitt enkla leverne i mitt enkla boende, det är också där alla samtal där jag är involverad hamnar förr eller senare.

En del tittar på mig nästan lättat och avundsjukt, igenkännande. "Vilken befrielse att få höra någon uttrycka deras lite förbjudna längtan". Många fångas av min entusiasm och även om de inte delar min längtan eller ens tror på min idé så finns det någon sorts respekt för min passion.

Men det finns också många som tappar hakan, och tittar på en som om man var något som inte finns egentligen, ett Ufo. De kommer helt av sig för detta är så way out från deras värld. Världen av mer, större, snabbare... också kommer jag här och pratar om mindre, enklare, långsammare....

Den där blicken som tittar lite överseende och mycket förrvirrat på en när man säger att 50 kvadratmeter är för stort.... men att man kan göra 2 boenden av det. Som att "gör inte galningen upprörd" eller att det jag pratar om faktiskt är förbjudet, eller åtminstone borde vara det...

Men de allra flesta respekterar och tror på min längtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar