2012-07-07

Skaffa en KK

Att leva sin dröm och sunt förnuft går inte så bra ihop.

Våra drömmar vill inte ha några begränsningar, de vill flyga fritt, precis dit de vill även om det kanske är omöjligt. Kreativiteten och Passionen är det som får våra drömmar att flyga, som får dem att stiga till skyn som en vacker luftballong.

Men en luftballong saknar styrsel, den svävar iväg hur som helst utan styrsel och för eller senare kommer den att störta om det inte finns något som håller den tillbaka.

Själv är det svårt att klara den dubbla rollen att vara den som gasar och bromsar samtidigt, antingen svävar ballongen iväg eller (vad som är vanligare) håller vi den tillbaka så hårt att den aldrig lämnar marken.

Då behöver vi en KK, en "Kritisk Kompis" (Som min Fantastiska Vän Pamela von Sabljar kallar det) någon som tror på vår idé och vill oss väl men som står med båda fötterna på jorden och ser de svaga punkterna i det vi gör... och inte minst, som pekar på bristerna.

Jag har upptäckt att jag har minst en sådan KK (Tack Tobias!), och fler är välkomna, för kanske är det absolut livsviktigt att veta att någon tar den rollen för att vi ska våga flyga.

Så om du tror på mina idéer, välkommen att hjälpa mig att hitta dess svaga punkter!

Tack Pamela (intervjuaren) för att du lär mig och inspirerar mig och så många andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar